Conversion Page Conversion Page Conversion Page Conversion Page Conversion Page

Ofte stillede spørgsmål

Klik her for at læse svarene på de ofte stillede spørgsmål

Hvordan kan jeg modtage SMS med Lyca Mobile tilbud og kampagner?

For at modtage vores tilbud og kampagner, skriv JA til 3232. Du kan til enhver tid afmelde dig ved at sende STOP til 3232.

Kan jeg bruge VoIP Services på min Lyca Mobile?

Under vores vilkår og betingelser har Lyca Mobile ret til at begrænse eller forhindre adgang til bestemte hjemmesider og tjenester over sit netværk. På nuværende tillader Lyca Mobile ikke brugen af Lebara Talk via Lyca Mobile datanetværk. Dette vil ikke forhindre dig i at få adgang til sådanne tjenester via andre tilgængelige WiFi-forbindelser. ”

Behold dit gamle nummer med LYCAMOBILE

Du kan ændre dit nuværende mobilnummer gratis til Lyca Mobile. For nummerflytning, kontakt din forhandler eller kontakt Lyca Mobile kundeservice.

Glemt PIN / PUK-koder

Hvis du indtaster en forkert PIN-kode tre gange dit SIM-kort vil automatisk låses. I dette tilfælde skal du indtaste din PUK-kode. Din PUK-kode er skrevet i SIM-kort brevet fundet i din startpakke. Behold det venligst for sikker opbevaring. Hvis du ikke kan finde din PUK-kode ring til kundeservice.

SIM-lås

Hvis dit SIM-kort ikke virker, når du første gang indsætter det i din mobil og efter at have indtastet din PIN-kode, kan det have en SIM-lås. Hvis du har været hos din nuværende udbyder for mere end 1 år, kan denne lås fjernes gratis, du bedes kontakte din nuværende udbyder direkte for at anmode om koden, som vil give dig mulighed for at fjerne din SIM-lås.

Hvis du har haft dit håndsæt for mindre end et år, bør du bede din håndsætudbyder, hvor meget det vil koste for at fjerne SIM-lås.

Gyldighedsperiode

Hvis du ikke foretage opkald eller SMS inden for en 3 måneders periode vil din kredit blive fastfrosset.

Hvis din kredit har været fastfrosset har du en måned til af foretage top-up, i hvilket tilfælde din gamle kredit vil blive genindsat. Hvis du ikke foretager top-up inden for dette tidsrum, vil dit nummer blive fastfrosset permanent, og du vil ikke være i stand til at bruge dit SIM-kort.

International Roaming

Hvordan bruger jeg den internationale Roaming tjeneste?

Alle Lyca Mobile kunder kan bruge vores internationale Roaming service. Den service aktiveres automatisk, når du foretager dit første opkald, mens du er i Danmark. Du kan foretage og modtage opkald & SMS som du ville have gjort derhjemme. Husk at tilføje den internationale landekode før du foretager et opkald. Bemærk: Vi anbefaler at du foretager dit første opkald mindst 24 timer efter de forlader Danmark.

Hvordan kan jeg vide, om jeg er Roaming?

Der er et par nemme måder at kontrollere, om du er Roaming:

Nogle telefoner viser et ‘Roaming Ikon’, se din telefons brugervejledning for yderligere detaljer.

Din telefon vil vise et andet netværk navn, når du med succes har logget på en Roaming Partner net.

Nogle telefoner vil vise Roaming Partner net navn over eller efter Lyca Mobile.

Vores Roaming Partner netk kan finde på at sende dig en sms om priser og services.

Hvor meget koster det?

Mens du er i udlandet er omkostningerne for at modtage og foretage et opkald afhængig af, hvor du er, og hvor du ringer til. Lyca Mobile holder tingene enkle, vi har delt verden i 7 zoner. Hvert land har hver sin zone. Klik her for at se vores internationale Roaming priser.

Hvordan aktiverer du mobilt Internet?

Hvis du vil bruge det mobile internet, skal du have de rigtige indstillinger i telefonen. Ring til kundeservice for at anmode om indstillinger. Vi vil sende dig en SMS-besked for at opdatere telefonens internet-indstillinger automatisk. Sørg for at acceptere denne besked og gem indstillingerne. Hvis du har brug for hjælp, kan du ringe til 3332 fra din Lyca Mobile. Klik her for at se internet indstillinger til din mobil.

Hvorfor kan jeg ikke sende/modtage SMS?

Først, sikre dig at du har nok kredit på dit SIM kort til at sende SMS. Hvis du stadig ikke kan sende/modtage SMS, så tjek dit ”message centre number”(MCN) i dine SMS indstillinger. Nummeret skulle gerne være +4571300101. Hvis det er et andet nummer end det førnævnte, indsæt venligst det førnævnte nummer. Derefter sluk og tænd din mobil igen. Prøv så at sende sms igen. Hvis der stadig er problemer, venligst kontakt vores kunde service.

eSIM

Hvad er et esim?

Et eSIM er et praktisk SIM-kort, der er integreret direkte i din telefon. I modsætning til traditionelle plastik-SIM-kort gemmer eSIM alle de data, der er nødvendige for, at din enhed kan oprette forbindelse til LYCA-mobilnetværket uden behov for indsættelse og fjernelse fra håndsættet.

Hvad er dual sim med eSIM?

Dual SIM-telefoner med eSIM giver brugerne mulighed for at have to telefonnumre på én enhed. Disse telefoner indeholder både et fysisk SIM-kort og et eSIM, hvilket giver adgang til flere datanetværk og deres planer. Dette er praktisk for folk, der bruger forskellige telefonlinjer af forskellige årsager, eller som ofte rejser til udlandet.

Kan jeg få LYCA eSIM på Pay As You Go?

Ja! Vi tilbyder både Pay As You Go (forudbetalt) og Pay Monthly (efterbetalt) til vores kunder, så længe deres telefoner er kompatible med eSIM-teknologien.

Hvilke enheder understøtter eSIM?

Fra iPhone XS og videre til den nyeste iPhone 14 Pro Max har alle iPhone-modeller nu mulighed for at understøtte eSIM. På samme måde understøtter iPads og tablets, såsom iPad Air, iPad Pro og Microsoft Surface Pro X, også eSIM. Der er også adskillige Android-telefonmodeller, der understøtter eSIM, herunder Samsung, Huawei, Pixel, Motorola, Xiaomi, Sony og andre. Klik her for at få adgang til en komplet liste over telefoner, der er kompatible med Lyca eSIM.

Hvor kan Lyca eSIM købes?

Du kan købe Lyca eSIMs online på https://prepay.lycamobile.dk/da/order-sim/ oeller gennem enhver detailbutik, der sælger Lyca Mobile SIM.

Hvad er eSIM QR-koden?

En QR-kode er en type stregkode, der bruges til hurtig og nem adgang til information ved hjælp af en smartphone. For at bruge det skal du blot scanne den unikke kode med din telefons kamera, og de relevante oplysninger sendes tilbage til Lyca, så vi kan tilføje en eSIM-profil på din enhed på en sikker måde. Der er ingen grund til at downloade yderligere apps, da QR-kodelæseren er indbygget i din telefon.

Hvis jeg bruger både mit fysiske simkort og eSIM, betyder det så, at jeg har to mobilnumre?

Ja, hvis du både har et fysisk SIM-kort og et eSIM, betyder det, at du har to separate mobiltelefonnumre. Et mobilnummer vil kun være aktivt på et af SIM-typen eSIM eller fysisk.
 

Hvordan aktiverer jeg mit eSIM, som jeg bestilte online via Lyca Mobiles hjemmeside?

Her er trinene til at aktivere dit eSIM:

  1. Når du har bestilt dit eSIM online med pakkeabonnement via Lyca Mobile, modtager du en bekræftelses-e-mail
  2. E-mailen indeholder en QR-kode til aktivering af dit eSIM
  3. Afhængigt af din telefonmodel (iOS, Android, Samsung Smartphone, Huawei osv.) skal du følge instruktionerne nedenfor for at aktivere dit eSIM

A. iPhone Du skal bruge en Wi-Fi/Mobile Data-forbindelse på din telefon og et eSIM-aktiveringskort med en QR-kode fra Lyca Mobile. Hvis du vil downloade dit eSIM, skal du åbne kameraappen, pege kameraet mod QR-koden og følge vejledningen. Hvis du ikke kan scanne QR-koden gennem kamerascanneren, skal du følge nedenstående trin:

  1. Opret forbindelse til Wi-Fi
  2. Gå Indstillinger
  3. Mobiledata
  4. Tilføj eSIM (Klik på det åbner QR-kodescanneren)
  5. Følg vejledningen for at scanne QR-koden på dit eSIM-aktiveringskort fra Lyca Mobile

B. Samsung Smartphone Du skal bruge en Wi-Fi/Mobile Data-forbindelse på din telefon og et eSIM-aktiveringskort med en QR-kode fra Lyca Mobile. Hvis du vil downloade dit eSIM, skal du åbne kameraappen, scanne QR-koden og følge vejledningen. Hvis du ikke kan scanne QR-koden gennem kamerascanneren, skal du følge nedenstående trin:

  1. Opret forbindelse til Wi-Fi
  2. Åbn Indstillinger
  3. Vælg Forbindelser
  4. Vælg SIM-kortadministrator
  5. Vælg Tilføj mobilabonnement
  6. Følg vejledningen for at scanne QR-koden på dit eSIM-aktiveringskort fra Lyca Mobile

C. Google Smartphone Du skal bruge en Wi-Fi/Mobile Data-forbindelse på din telefon og et eSIM-aktiveringskort med en QR-kode fra Lyca Mobile. Hvis du vil downloade dit eSIM, skal du åbne kameraappen, scanne QR-koden og følge vejledningen. Hvis du ikke kan scanne QR-koden gennem kamerascanneren, skal du følge nedenstående trin:

  1. Opret forbindelse til Wi-Fi.
  2. Åbn Indstillinger.
  3. Vælg Netværk & Internet.
  4. Vælg plustegnet (+) ud for Mobilnetværk.
  5. Vælg Download et SIM-kort i stedet.
  6. Følg vejledningen for at scanne QR-koden på dit eSIM-aktiveringskort fra Lyca Mobile.

D. Huawei Du skal bruge en Wi-Fi/Mobile Data-forbindelse på din telefon og et eSIM-aktiveringskort med en QR-kode fra Lyca Mobile. Hvis du vil downloade dit eSIM, skal du åbne kameraappen, scanne QR-koden og følge vejledningen. Hvis du ikke kan scanne QR-koden gennem kamerascanneren, skal du følge nedenstående trin:

  1. Opret forbindelse til Wi-Fi.
  2. Åbn Indstillinger, og se efter mobilnetværk.
  3. Vælg SIM-administration.
  4. Tilføj eSIM.
  5. Vælg Type – eSIM
  6. Følg vejledningen for at scanne QR-koden på dit eSIM-aktiveringskort fra Lyca Mobile.

Jeg er kommet til at slette mit eSIM fra min telefon, hvad gør jeg?

Ring venligst til Lyca Mobile kundeservice

Hvad skal jeg gøre, når jeg opgraderer eller skifter telefon?

Ring venligst til Lyca Mobile kundeservice

Jeg bestilte Lyca Mobile Free eSIM uden abonnement eller tank op, kan jeg aktivere mit eSIM?

Ja, du kan aktivere dit eSIM uden abonnement eller tanke op. Når du har købt eSIM fra vores hjemmeside, modtager du en bekræftelses-e-mail med en QR-kode. Scan koden, og installer eSIM på din enhed. Når dit eSIM er installeret, er det aktiveret og klar til brug – men først når du har købt et pakkeabonnement eller tanket op. Uden det kan dit eSIM ikke foretage opkald eller få adgang til datanetværk. For at komme nemt i gang med dit nye eSIM anbefaler vi, at du køber et pakkeabonnement fra vores websted, mens du køber dit eSIM. På den måde kan du komme i gang med det samme og spare tid!

Jeg er Lyca Mobile-kunde og har et fysisk SIM-kort, hvordan bytter jeg det med et eSIM?

Det er nemt at skifte fra et fysisk SIM-kort til et eSIM! Sådan gør du:

  1. Gå til https://prepay.lycamobile.dk/da/ og bestil et gratis eSIM
  2. Når du har købt det, modtager du en bekræftelses-e-mail med en QR-kode
  3. Scan QR-koden, og installer eSIM på din enhed
  4. Log ind på din Lyca Mobile-konto fra vores hjemmeside
  5. Gå til Account Manager sektion
  6. Klik på “SIM Swap” på navigationspanelet til venstre
  7. Vælg muligheden for at skifte fra et fysisk SIM-kort til et eSIM
Pakker og kreditreservation

Hvad er kreditreservation? Og hvorfor er min kredit blevet indefrosset?

Kreditreservation er et nyt system, vi har introduceret til automatisk at reservere kredit betalt med tank-op-kupon eller betalingskort på din Lyca Mobile-konto med det formål at aktivere et rullende Pay As You Go-abonnement (PAYG) eller Lyca Mobile-abonnement i kø.

Når du ikke har nok kredit på din saldo til, at vores system automatisk kan forny/aktivere dit ønskede abonnement, reserverer vores system nu automatisk enhver eksisterende Lyca Mobile-kontokredit, indtil du har tanket nok saldo op til at forny/aktivere den ønskede plan.

Dette er for at forhindre dig i ved et uheld at bruge tjenester til PAYG-standardtakster uden din viden (f.eks. data, der bruges af apps til advarsler og baggrundsopdateringer).

Vi giver dig besked om, at kreditreservationen har fundet sted på din Lyca Mobile-saldo. Eventuelle gebyrpligtige opkald omdirigeres til kundeservice, så du kan frigive din saldo.

For eksempel: du køber en 200 kr. 30-dages plan. Når udløbsdatoen kommer, har du kun kr.80 kredit vist på din saldo. Med vores kreditreservation reserveres din saldo automatisk til kr.80 – og du får tilsendt en sms. Hvis du derefter tanker 150 kr. op (hvilket bringer din samlede saldo op på Kr.230), aktiverer systemet automatisk dit 200 kr. abonnement. Din nye plan begynder, og du har en saldo på kr.30, som du kan bruge til tjenester, der er uden for planen.

 

Hvad hvis jeg har aktiveret mit abonnement ved hjælp af et debet-/kreditkort?

Hvis du har aktiveret din plan ved hjælp af et debet-/kreditkort, understøtter vores kreditreservationssystem desværre ikke denne betalingsmetode i øjeblikket. Vi håber snart at ændre dette. Hvis du ønsker det, kan du ændre din betalingsmetode ved at logge ind på din Lyca Mobile-konto.

Hvad sker der med tjenesterne, når kreditreservation medfører, at saldoen på min Lyca Mobile-konto reserveres?

Når din kontosaldo reserveres på grund af kreditreservation, vil dine Lyca Mobile-tjenester være begrænset til ikke-gebyrpligtige opkald og sms’er. Dette omfatter indgående opkald, sms’er, kundeserviceopkald og eventuelle gratis opkald/sms’er – f.eks. frikaldsnumre og gratis data (hvor det er relevant). Ethvert yderligere Lyca Mobile-abonnement, der ikke er udløbet, vil stadig være tilgængeligt for dig, indtil det udløber.

Hvordan frigiver jeg saldoen på min Lyca Mobile-konto, når kreditreservationen er aktiveret?

For at deaktivere kreditreservation og frigive din saldo skal du sende en sms til ANNULLER til 5309. Din planlagte plan annulleres, og reserveret kredit, hvis nogen, vil være tilgængelig til brug til PAYG-priser eller til en plan, du har nok kredit til.

Hvordan kan jeg tjekke min saldo for at se min kreditreservation?

Når kreditreservationen starter for dit nummer, vil dit reserverede saldobeløb være i den SMS-besked, der sendes til dig.

Se venligst meddelelsesteksten eller ring til kundeservice for din reserverede saldo.

Vores kreditreservationssystem understøtter i øjeblikket ikke saldovisning – dette kommer i en fremtidig opdatering. Hvis du tjekker din saldo efter at have modtaget en meddelelse om kreditreservation – via vores opkaldssystem, mobilapp eller din onlinekonto – vises den som om, der ikke er nogen penge.

Enhver saldo, du havde, før kreditreservationen blev aktiveret, vises dog straks, når du deaktiverer kreditreservationen.

Hvordan fungerer kreditreservation, hvis jeg har flere aktive Lyca Mobile-abonnementer på min Lyca Mobile-konto?

Kreditreservation aktiveres pr. plan.

Hvis du har mere end ét aktivt Lyca Mobile-abonnement med automatisk fornyelse eller et abonnement i kø og ikke nok opkaldskredit på din saldo, udløser den første plan, der udløber, automatisk kreditreservation og reserverer din Lyca Mobile-saldo.

Dit andet Lyca Mobile-abonnement vil fortsat være tilgængeligt for dig, indtil det udløber.

Du vil blive underrettet om enhver kreditreservation på din Lyca Mobile-saldo, der finder sted.

Hvad hvis jeg vil aktivere en anden plan – ikke min nuværende plan eller min plan i kø?

For at aktivere en anden plan end din nuværende eller køplan, skal du contact kundeservice eller ringe via.

Når kreditreservation er aktiv, og du tanker et tilstrækkeligt beløb op til din aktuelle plan eller plan i kø, aktiveres planen automatisk igen ved hjælp af den reserverede kredit og saldoen på optankningen.

Hvis du stopper kreditreservationen og frigiver din saldo, kan du frit tanke en ny eller eksisterende plan op, starte en ny plan eller bruge Pay As You Go-tjenester, som du vælger.

Kan jeg deaktivere automatisk fornyelse, før kreditreservationen aktiveres?

Ja. Du kan deaktivere automatisk fornyelse på din(e) Lyca Mobile-plan(er), og dette vil også forhindre kreditreservation i at blive aktiveret.

Ved at deaktivere automatisk fornyelse kan eventuelle rabatter eller fordele, der er betinget af automatisk fornyelse, dog gå tabt. Gennemgå din plan og aftale, før du annullerer automatisk fornyelse.

Other Services